Accesorii

#parfumuri de lux #parfum #parfumuri

Un memento introductiv in lumea parfumurilor de lux

Gandindu-ne la notiunea de "parfumerie de nisa", in minte ne apar diverse cercetari efectuate pe aceasta ramura de productie. Parfumeria de nisa este, in primul rand, o alternativa la productia de esente in masa. Nisa este limitata de clientela si, prin urmare, avand o gama limitata de vanzare, scopul casei respective nu este acela de a produce cat mai mult posibil, ci de a satisface nevoile unui public individualist.

 

Arta si creativitatea reprezinta, in primul rand, ansamblul promotor al parfumeriei de nisa, trasaturi care se aplica oricarui alt tip de arta. Insa, avand in vedere faptul ca publicul general devine din ce in ce mai receptiv la acest registru al parfumurilor si casele de nisa tind a se inmulti, semanand ingrijorare printre pasionatii domeniului. Exceptand cererea impresionanta pentru esentele de lux, trebuie luat in calcul impulsul artistului de a se opune tendintelor, acesta fiind de cele mai multe ori motivul pentru care parfumierii se decid sa isi stabileasca propria casa.

Unele case de nisa sunt mai populare decat celelalte, gasind deja un echilibru intre arta si profit. Dintre acestea amintim Annick Goutal, L`Artisan Parfumeur, Serge Lutens, Acqua di Parma si asa mai departe. Altele, desi nu au atins piedestalul celebritatii, se deosebesc prin intermediul altor trasaturi. Ca de exemplu, Aftelier si Florascent sunt doua case in ale caror colectii puteti gasi exclusiv esente naturale.

La fel de solicitate sunt si aromele construite dupa arhitectura, cultura si traditiile unui anumit loc, fie el oras sau tara. Profumi di Pantellaria, New Tork Bond no 9 si Eau d`Italie sunt doar trei branduri care ne vor purta pe aripile lor aromatice spre cele mai exclusiviste locatii ale globului. Parfumurile obtinute din materiale sintetice sunt si ele foarte cautate in societatea contemporana, pasionatii considerand ca este mult mai anevoios si dificil sa obtii mirosuri artificiale care pot concura de la egal la egal cu acelea naturale. Escentric Molecules sau Comme des Garcons sunt doar doua case emblematice pentru aceasta subnisa.

O alta directie spre care se indreapta brandurile de nisa este reprezentata de producerea unor parfumuri de lux care jongleaza cu un ingredient cheie, introdus in toate compozitiile care poarta semnatura respectivului brand. Les Parfums de Rosine se concentreaza pe dezvoltarea diverselor specii de trandafir, in timp ce La Maison de Vanille profita de polivalenta acordului de vanilie, care poate fi in egala masura pudrat sau cremos. Casele de nisa sunt atat de diverse, incat devine dificila clasificarea lor ori identificarea grupurilor olfactive pe care le exploreaza creatiile lor.

Cu toate acestea, exista cateva principii de baza la care adera brandurile de lux, cu scopul de a rezista in aceasta industrie selecta.

In aceeasi nota cu celebrele parfumuri Chanel, casele de nisa tind sa aiba propriul lor parfumier responsabil cu aromele casei. De asemenea, abordarea lor este una deosebit de selectiva in momentul in care se traseaza disponibilitatea produselor lor. Astfel ca, un parfum de nisa nu o sa fie niciodata vizibil pe vitrinele unei parfumerii care pune la dispozitia clientilor esente de masa, ori in lanturile mari de magazine unde scopul comerciantilor este acela de a acoperi o gama cat mai vasta de clienti. Casele de nisa nu agreeaza publicitatea, in afara de articolele din reviste si interviurile proeminente din mass media. Pentru un creator de nisa, cea mai buna metoda de promovare este insasi reputatia sa.

Exista numeroase detalii pe care publicul general nu le cunoaste asupra acestei industrii, esentele de nisa fiind intotdeauna curtate de un voal misterios, care atrage si intriga in egala masura femeile si barbatii. Infoparfum.ro isi propune sa dezlege misterele care inconjoara industria parfumurilor de lux, dezvaluindu-ne cateva aspecte mai putin cunoscute:

Parfumurile de nisa au fost disponbile inainte de aromele designerilor, ele fiind folosite in trecut de familiile regale si de nobili. Doua figuri emblematice au fost regina Victoria si regina Elisabeta I.

Exista trei factori care determina clasificarea unei arome drept una de nisa, precum raritatea, non – omniprezenta si specializarea olfactiva.

Majoritatea parfumierilor care s-au specializat in aceasta industrie au urmat cursurile de perfectionare si calificare ale Institutului din Grasse, Franta.

Odinioara directorul de creatie nonconformist al brandului Shiseido, fotograf si totodata director de machiaj al casei Dior – Serge Lutens a contribuit la amploarea pe care o cunosc astazi parfumurile de nisa in momentul in care si-a lansat propria lui linie de parfumuri personale, la inceputul anilor 1990 la Le Palais Royal din Paris.

Anul 2000 a fost un alt moment definitoriu pentru lumea parfumurilor de nisa, atunci cand Frederic Malle, nepotul parfumierului si fondatorului casei Dior, a recunoscut in mod public aprecierea sa pentru casele care se ocupa de lansarea aromelor de nisa.

Un ultim aspect aduce in prim plan statistica optima acestei nise, cererea pentru aromele de lux crescand cu 60% din anul 2005 pana in prezent, urmata de declinul parfumurilor high – end, care au devenit mult prea populare pentru gusturile publicului selectiv.

Autor: Iulia Draghici

Advertorial

  •   2016-10-31
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Comunicate de Presa

Vezi toate articolele

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Irina Markovits: Poate fi jeansul alb prietenul oricarei femei?

Sase jocuri educative de interior pentru iarna

Pune o intrebare


Citeste pe Romaniatv

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda: 15 idei si trucuri de organizare a garderobei

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda, consultant de comunicare si stilist personal

Pune o intrebare