Marii designeri au si ei fixatiile lor. Una dintre acestea este imprimarea pisicilor pe hainele pe care le promoveaza. Aceste insertii au devenit practic un fenomen, care a fost preluat rapid de toata lumea.
Miu Miu, declansatorul "catmaniei"
Pisicile imprimate pe haine au supravietuit tuturor trendurilor, precum bufnitele de la Burberry, ciobanestilor germani de la Balenciaga’s sau rottwailerilor de la Givenchy.
Moda pisicilor pe marile podiumuri a inceput in anul 2010, odata cu colectia de primavara lansata de casa de moda Miu Miu. Designerii acestei case propuneau atunci un trend, despre care nici ei nu banuiau ca va lua o asemenea amploare.
Pisicile au fost imprimate pe haine ca un plus de eleganta, insa care sa sparga putin si din monotonie si sa creeze o nota vesela si amuzanta pentru un stil conservator, precum cel office.
Miu Miu prezenta in 2010 o colectie iesita din comun, care spargea orice tipar al tinutelor business. Aceasta parada a fost primita cu mare entuziasm de public, iar de aici a inceput intreaga isterie.
Doar un pas pana la un adevarat fenomen
A urmat Moschino, Max Azria sau Marc Jacobs, care au explorat si valorificat in colectiile lor pisica nobila, cu ochii de migdala, care exprima rafinament, dar si gingasie. La Marc Jacobs, pisica a capatat chiar si un nume: Rue Cat.
Dupa acestia au urmat designerii Charlotte Olympia, Oscar de la Renta, care au integrat pisicile nu doar pe haine, ci si pe accesorii si incaltaminte, precum mocasinii. Eugenia Kim, Marie Mercie si Topshop au oferit si ele mai multe variante de palarii si caciuli cu urechi de pisica.
Intre timp, Miu Miu a renuntat la acest trend, iar colectia din primavara 2014 arata o noua orientare a casei de moda, spre un stil scolaresc, care intregreaza de data aceasta pasarile in peisaj.
Totusi, in ciuda faptului ca promotorii acestui fenomen s-au plictisit de acest trend, pisicile sunt preluate si reintegrate in alte colectii de designerii care parca le descopera pentru prima oara.
Sursa foto: fitfabfunmom.com