Machiaj & Cosmetica

# Anthony Scheffers #produse contrafacute #interviu #parfumuri

Interviu cu Anthony Scheffers (CFO Canar): "Din pacate produse contrafacute vor exista intotdeauna"

Potrivit estimarilor principalilor jucatori din mediul online romanesc, impreuna cu reprezentantii GPeC, retailul online autohton a deposit cifra de 1 miliard de euro in 2014 si se pregonizeaza ca cifra pentru anul 2015 sa fie mult mai mare. Cu toate acestea in comparatie cu alte tari din Europa, piata este inca destul de mica si inca sufera la capitolul tranzactii online si incredere din partea cumparatorilor.

 

Neincrederea cumparatorilor este datorata si retailarilor romani, din pacate sunt destule magazine online care nu onoreaza comenzile prompt si conform asteptarilor sau chiar listeaza produsepe care nu le au pe stoc si asta doar pentru a atrage clienti. Insa pe langa toate acestea neincrederea vine in mare parte din calitatea produselor sau a servicilor comercializate online.

Cel mai afectat segment de e-commerce este acela legat de comercializarea produselor de ingrijire personal si cosmetice femei. Una dintre temerile cel mai des intalnite in randul cumparatorilor este cea legata de originalitatea produselor. Si asta pentru ca piata din Romania este asaltata si suprasaturata de parfumuri si produse cosmetice contrafacute. Daca in anii trecuti fake-urile si produsele replica erau vandute prin parcarile mallurilor, sau la colt de strada se pare ca acum acestea se vand, si inca cu real succes, in mediul online.

Din pacate asistam la o reala "invazie" de produse contrafacute pe piata din Romania, iar cele mai importante magazine online de "Make-up and Beauty" se lupta cu o concurenta neloiala dar mai ales investesc foarte mult in educarea clientiilor, remarca Anthony Scheffers, managerul International Brand Stores SRL, compania care gestioneaza in Romania magazinul online canar.ro.

Grupul international IBS este format din mai multe companii din domeniul FMCG, fiind implicat in domeniul Duty Free inca din 2006. Insa in Romania IBS a fost nevoita sa isi restranga activitatea in anul 2010 ( an in care magazinele Duty Free au fost inchise de catre Guvern), moment in care business-ul a fost transformat si a devenit o companie lider importatoare de bauturi, parfumuri, cosmetice. Astazi holdingul IBS are ocazia sa activeze si sa colaboreze atat la nivel European cat si la nivel global, fiind unul dintre cei mai mari distribuitori de produse cosmetice si alcool pentru Duty Free-urile din Asia.

I: Avand in vedere experinta dumneavostra in domeniu, dar mai ales extinderea business-ului IBS la nivel global, ce ne puteti spune despre e-commerce-ul produselor de Beauty in Romania ?

Anthony Scheffers: "IBS a fost intotdeuna un importator si un distribuitor de produse cosmetice de top, vindem in principal nume de marca, cum ar fi Chanel, Dior, YSL, Lancome, Guerlain, Sheseido etc. Legat de piata de produse cosmetice aceasta este in crestere inf iecare an, in Romania de exemplu este estimata la 1 miliard de euro pe an. Deci, exista un potential de crestere mare. "

I: Ce ne puteti spune despre consumatorul roman in raport cu aceste branduri, pe care le comercializati?

Anthony Scheffers: "Piata cosmeticelor si parfumurilor de lux reprezinta 13% din totalul industriei de profil in Romania si este in continua crestere. Consumatorul roman se schimba incet, dar constant si devine to mai interesat si mai constient. Un aspect important ce l-am descoperit in Romania este acela ca pentru majoritatea consumatorilor primeazac alitatea."

I: Care este cea mai des intalnita problema cu care va confruntati cand vine vorba de clientii din Romania, si cum explicati ?

Anthony Scheffers: "In Romania ne lovim in permanenta de problema legata de originalitatea/calitatea produselor. Cel mai des suntem intrebati de catre clientii nostri daca produsele sunt originale, sau chiar suntem pusi in situatia in care ni se cere sa demonstram acest lucru. Consider ca aceasta lipsa de incredere a consumatorului survine din faptul ca piata din Romania este invadata de produse contrafacute."

I: Ce masuri luati, sau cum procedati cu clientii care au retineri sau sunt neincrezatori?

Anthony Scheffers:  "Legat de produs singura garantie ce o putem oferi este posibilitatea returului gratuity daca clientul are ori ce fel de nemultumire. Din pacate suntem oarecum "legati de maini" in acest sens, deoarece nu putem convinge un client de originalitate produsului inainte ca acesta sa il achizitioneze."

I: In cazul acesta, putem trage concluzia ca nu exista nici un alt mod prin care clientii sa poata fi convinsi de originalitatea produselor?

Anthony Scheffers: "Produsele contrafacute existente pe piata din Romania nu este o problema cu care ne confruntam doar noi, retailarii online, ci esteo problema care afecteaza atat comerciantii offline, producatorii mai ales si nu in ultimul rand Statul Roman. Iar singurul lucru pe care il putem face noi comerciantii este sa comunicam, sa educam dar mai ales sai nformam cat mai mult consumatorii. Consumatorul trebuie sa inteleaga faptul ca diferentele uriase de pret sunt datorate calitatii. Este imposibil sa gasesti un produs Brand la un pret de 2 sau chiar de 3 ori mai mic decat intr-un Duty Free si sa crezi ca este original. Cum de altfel este imposibil sa detii un magazin online de parfumuri unde preturile sunt aliniate la 130 Ron indiferent de brand."

I: Cum faceti totusi fata unor astfel de competitori? Reprezinta acesti comercianti un pericol pentru businessul dumneavoastra?

Anthony Scheffers: "Nicidecum. In primul rand pentru ca nu activam pe aceasi nisa. La noi primeaza calitatea si nu speculatia iar cei care aleg Canar o fac pentru calitatea produselor si a servicilor furnizate de catre noi. Nu am fost si nu voi fi niciodata dispus sa compromit acest brand IBS doar pentru a avea preturi competitive, din 2006 de cand sunt in domeniu am fost mereu interesat de calitate si de originalitatea produselor pe care le comercializez. "Clientii Canar vor beneficia intotdeuna de produse originale si de calitate la preturi corecte. Si nu in ultimul rand,vor beneficia de produse reale, pentru ca noi lucram doar cu stoc propriu si real, toate produsele fiind expediate din depozitul nostru in doar cateva ore."

I: Spuneati ceva si de statul roman si de cum ar fi si el parte "vatamata" in aceasta poveste.

Anthony Scheffers: "Pai desigur Statul Roman pierde si el in toata povestea aceasta. Am observant ca in Romania exista sute de magazine online pe care nu sunt trecute vreun nume de firma, CUI, adresa de sediu, etc. In plus de asta exista o adevarata industrie de comert online pe paginiile de socializare gen Facebook, sute de magazine fictive pe care comanzi prin mesaje. Statul in momentul acesta se confrunta cu o reala problema, pentru ca aceste magazine din punct de vedere legal nu exista dar care detin in o buna bucata din acel 1 miliard de euro pe an despre vorbeam."

I: Cum credeti ca va putea fi rezolvata aceasta problema? Sau mai bine spus exista o rezolvare in acest sens?

Anthony Scheffers: "Produse contrafacute vor exista intotdeauna, niciodata nu va putea fi stopat acest fenomen si asta pentru ca exista o nisa si in acest segement, chiar daca pare greu de crezut sunt consumatori de fake-uri, consumatori care achizitioneaza produsul contrafacut cu buna stiinta. Asta nu e o reala problema daca ne raportam la fashion insa cand vine vorba de produse de ingrijire personala devine chiar periculos. Consumatorii trebuie sa fie informati de catre noi retailarii, de catre Media sau de catre Stat prin campanii de informare ca isi expun sanatatea. La modul cel mai real, trebuie sa fie constienti ca daca nu se asigura de calitatea produselor isi pun sanatatea si poate chiar viata in pericol. Si asta pentru ca nimeni nu poate stii si nu poate controla ingredientele unui produs contrafacut. Niciodata nu ai de unde sa stii carui risc te expui cand folosesti o crema sau un parfum fake. "

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Expertul Acasa.ro, Monica Zainescu, make-up artist

Experti Stil

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda: La ce ma uit cand cumpar un palton, haina de iarna

Experti Stil

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda: Catifea – manevra vestimentara de toamna

Experti Stil

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda: Cum sa-ti alegi blazerul/sacoul/taiorul

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda, consultant de comunicare si stilist personal

Pune o intrebare

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda: Cum iti adaptezi garderoba la zilele fierbinti de vara

Expertul Acasa.ro, Gabi Urda, consultant de comunicare si stilist personal

Pune o intrebare